Generalforsamling 2022

Af: Jan Garde Hansen.

Fanen var rullet ud og Leif og Louis blæste jagthorn, da vi traditionen tro startede på fællesspisningen forud for selve generalforsamlingen. Knap 25 nød det gode smørrebrød, mens snakken gik livligt ved bordene. Efter maden fortalte Karl V. Laursen om sit virke som schweisshundefører. Et krævende job med en 260 udkald på et år. Der fulgte mange spændene historier og spørgsmål fra forsamlingen. Karl fortalte om dengang hunden eftersatte et stykke anskudt vildt og stillede det i en privat have, hvor et ægtepar sad. Manden angreb hunden bl. a. med et stykke træ for at redde vildtet. Da Karl kom til, fik han alle tiders skideballe for ikke at have styr på sin hund. Det tog lidt tid, men til sidst blev de venner og Karl fik tilbudt en øl :-) .

Kl. 19 startede selve generalforsamlingen. Dirigent blev Jan.

Formandens beretning var denne gang for to år, da sidste års generalforsamling blev aflyst pga. corona. Kasseren fremlagde regnskabet, hvor årets resultat var ét underskud på en 5.600 kr.

Kaj Madsen orienterede om DJK-jagter, hundetræningen og jagten i Hoppeshuse. Genvalgt til bestyrelsen blev Kaj Madsen, Gert Blume og Åge Eriksen.

Genvalgt som suppleanter til bestyrelsen blev Jens Jørgen og Jan Garde Hansen. Som fanebærer og fanebærersupplea blev genvalgt Steen Franskmand og Louis.

Under stor fanfare og klapsalver blev foreningens nestor, som har været medlem siden foreningens grundlæggelse i 1950, Viggo Kristensen udnævnt til æresmedlem. Og Bent Sørensen vandt med 100 råger foreningens kragepokal.

Herefter fulgte udtrækning af DJK-jagter blandt de fremmødte.

Sidste punkt - eventuelt - varede ikke længe for alle kunne se de store dejlige  lagkager Birgit Sørensen havde lavet til den efterfølgende kaffe.