Hundeafslutning 2024

Tirsdag eftermiddag i Bramdrup Sogns Jagtforening summer af liv og begejstring. Her slutter forårets hundetræning af med stor succes, og medlemmerne er mødt talstærkt op for at fejre deres firbenede venner.

I de seneste 10 uger har en dedikeret gruppe af instruktører ledt træningen, hvor både hvalpe, unghunde og åben klasse har fået grundig undervisning. For de fremmødte er det tydeligt, at den hårde træning har båret frugt.

"Det er så vigtigt, at vores jagthunde også adlyder ordrer i jagtsituationer," fortæller formanden for hundetræningen, Kaj Madsen. "Derfor lægger vi stor vægt på lydighed og apportering af fuglevildt og andet bytte under træningen."

Og netop det har deltagerne taget til sig. I unghundeklassen demonstrerer de firebenede hunde, hvordan de behersker de grundlæggende kommandoer, mens hundene i åben klasse viser deres evner indenfor apportering. Tilskuerne, deriblandt mange familiemedlemmer, følger begejstret med og klapper ivrigt.

Da hundeafslutningen er slut, samles alle til en hyggelig fællesspisning. Der er grillpølser, øl og vand, og stemningen er høj. Formanden uddeler pokaler og bevis for den gennemførte træning, og der er stolthed i luften, da de dygtige hunde og deres ejere hædres.

Med 21 hunde til stede og en kreds af tilfredse ejere er der ingen tvivl om, at Bramdrup Sogns Jagtforening har gjort en vigtig indsats for at klæde sine medlemmer og deres firbenede venner på til den kommende jagtsæson. Og nu ser de frem til, at træningen kan fortsætte, når hundene kommer hjem. Stor tak til dommerne og de frivillige hjælpere.

Afslutning af hundetræning 2023